Matkakorvaus

Ohjeistus Kymenlaakson hyvinvointialue JHL 586 ry:n maksamista matkakorvauksista jäsenilleen 1.1.2024 alkaen

Ohjeistus pohjautuu JHL:n ja verohallinon ohjeistukseen matkakorvausten maksamisesta.

• Yhdistys voi maksaa jäsenilleen matkakorvausta kokousmatkoista (hallituksen kokoukset, sääntömääräiset kokoukset) ja yhdistyksen järjestämistä tapahtumista (esim. lähipalvelupäivät), mikäli yhteiskuljetusta ei ole järjestetty.
  • Matkakorvausta haetaan JHL 586:n kotisivuilta löytyvällä matkalaskuhakemuksella.
  • Matka korvataan halvimman matkustustavan mukaan, esimerkiksi junalla tai linja-autolla. Parkkimaksut korvataan. Kuitti tai matkaliput toimitetaan matkakorvaushakemuksen mukana yhdistyksen taloudenhoitajalle.
  • Matkakorvausta voi hakea, mikäli matkakohde on yli 15km päässä vakituisesta asuinpaikastasi. Yhdistys ei korvaa taksin käyttöä esim. rautatieasemalta tapahtumapaikkaan.
  • Mikäli julkisten kulkuvälineiden käyttö ei ole mahdollista, yhdistys maksaa oman auton käytöstä matkakorvauksen ajokilometrien mukaan. Korvausta maksetaan verohallinnon ilmoittaman perussumman mukaan 0,57€ kilometriä kohden. Mikäli kyydissä on muita yhdistyksen jäseniä, heistä maksetaan korotettua kilometrikorvausta 0,04€/km/hlö.
  • Yhdistys ei maksa kilometrikorvauksia tai juna/bussilippuja liiton järjestämistä tapahtumista tai koulutuksista. Parkkimaksut korvataan myös liiton järjestämistä tapahtumista tai koulutuksista.

Toimita täytetty hakemus puheenjohtaja Elina Huuhtaselle sähköpostilla:

JHL586puheenjohtaja@outlook.com tai postitse:

Elina Huuhtanen/tuettu asuminen, Kalevankatu 13, 45100 Kouvola