Toimintasuunnitelma 2024

YHDISTYKSEN TOIMINTASUUNNITELMA 2024

Toiminta/tehtävä Tavoite / konkreettiset toimenpiteet Vastuuhenkilöt Missä ja milloin Talousarviossa varattu summa

Arviointi

(jatkuvaa)

Järjestötoiminta

Jäseniä sitouttava ja yhteishenkeä nostattava vapaa-ajan toiminta.

Jäsenten tapaaminen, yhteisöllisyyden lisääminen ja hauskan pito.

Huvijaosto ja sihteeri

Kevätretki huhti- toukokuussa, syysretki syys-lokakuussa, pikkujoulut marras-joulukuussa. Mahdollisesti kesätapahtumaetu kesä-elokuussa.

JHL ammattifoorumi - Tähtiammattilaiset

(jäsentapahtumat)

Kevätkokoussa tarkistetaan budjettia, jos tarvetta nostetaan summaa lisäbudjetilla.

Opiskelijatoiminnan tehostaminenLisätä jäsenmäärää sekä ammattiyhdistystietoutta. Yhdistys järjestää jäsenhankintatapahtuman, tapahtuman järjestämistä varten perustetaan oma työryhmä.Oppilaitosagentit hallituksen tuella, keskustellaan hallituksen kokouksessa ideoista asian tiimoilta.Jäsenhankintatapahtuma järjestetään JHL:n jäsenhankintaviikolla (vko 44–45).500 €

Yhdistyksen sisäisestä työnjaosta sopiminen

Jäsenyyden pysyvyyden tukeminen

Yhdistyksen toiminnan selkiyttäminen ja avoimuus. Päätetään vuoden ensimmäisessä hallituksen kokouksessa työnjaosta, vuosikellon rakentaminen.

Yhdistys muistaa opinnoistaan valmistuvia jäseniään 50 €:n stipendillä. Stipendiä voi hakea toimittamalla vapaamuotoisen hakemuksen sekä tutkintotodistuksen hallitukselle.

Jäsenten merkkipäivien (30 v, 40v, 50 v, 60 v, eläköityvien ja +60v) muistaminen kahdesti vuodessa merkkipäiväillallisen merkeissä ja +60v muistaminen merkkipäivänä kortilla. Muistamiset kerätään edelliseltä vuodelta. Kukat osallistujille.

Taata jäsenistölle tasavertaiset osallistumismahdollisuudet yhdistyksen tilaisuuksiin. Tapahtumat järjestetään tasavertaisuus huomioiden. Kauempaa saapuvien jäsenten matkat korvataan Verohallinon ohjeiden mukaisesti. Matkakorvaushakemus löytyy yhdistyksen kotisivuilta.

Hallitus, taloudenhoitaja

Jäsenasiainhoitaja ja sihteeri hallituksen tuella

Tammikuun kokous

Ympäri vuoden

Keväällä ja syksyllä

Kevätkokouksen järjestäminen Pohjois-Kymenlaaksossa ja syyskokous Etelä-Kymenlaaksossa.

(jäsentilaisuudet)

Edunvalvonta

Hallituksen, luottamusmiesten ja työsuojelun mutkaton tiedonkulku ja yhteistyö. Edellä mainittu työryhmä huolehtii jäsenten edunvalvonnan toteutumisesta ja työhyvinvoinnista.

Toimiva hallitus ja monialaisen yhteistyön sujuminen. Luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut tuovat kokouksiin ajankohtaiset uutiset neuvotteluista työnantajan kanssa. Hallitus päättää paikalliseen edunvalvontaan liittyvistä asioista jäsenten edunmukaisesti ja huolehtii jäsenen oikeuksien toteutumisesta yhdessä työsuojelun ja luottamusmiesten kanssa.

Yhdistys maksaa toimihenkilöilleen vuosittaista korvausta, joka koostuu hallituksen kokouskorvauksesta 20 €/kokous. Lisäksi joillekin toimihenkiköille maksetaan yhdistyksen päätöksellä tehtäväkohtaista korvausta

Pääluottamusmies 400 €

Puheenjohtaja 400 €

Taloudenhoitaja 400 €

Sihteeri 400 €

Tiedottaja 200 €

Luottamusmiehet 200 € Jäsenasiainhoitajat 200 €

Toiminnantarkastajat 100 €

Hallitus, puheenjohtaja, luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut

Yhdistys päättää maksettavista korvauksista syyskokouksessa.

Taloudenhoitaja huolehtii korvausten maksamisesta ja tietojen toimittamisesta Verohallinnon tulorekisteriin viiden päivän sisällä maksun suorittamisesta.

Yhdistyksen hallituksen kokoukset keväisin ja syksyisin.

Hallituksen kokoukset kuukausittain tai tarvittaessa.

(kokouskulut)

(kulukorvaukset)

Koulutus

Jäsenten osallistuminen liiton tilaisuuksiin, tapahtumiin ja koulutuksiin.

Aktiivien osaamisen varmistaminen.

Jäsenien kannustaminen kouluttautumaan ja päivittämään osaamistaan.

Yhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus hakea yhdistykseltä koulutustukea liiton koulutuksista 25 €/koulutuspäivä (lähi- sekä etäkoulutukset) tai vaihtoehtoisesti hakea yhden hengen huoneen erotuksen takaisinmaksua kuittia vastaan yhdistykseltä. Tuet on haettavissa yhdistyksen kotisivuilta löytyvillä lomakkeilla.

Hallitus, tiedottaja huolehtii koulutusten mainonnasta kotisivuilla ja yhdistyksen Facebookissa ja Instagramissa. Ympäri vuoden 2500 €
Tiedotus
Yhdistyksen kotisivujen ja muiden viestintä välineiden käyttö

Hyvä, sujuva tiedottaminen.

Jäsenkirjeiden lähetys sähköpostitse. Jäsenkirjeet lähetetään tammi- ja toukokuussa, joissa ilmoitetaan kevät- ja syyskokouksien päivämäärät. Tiedottaja huolehtii yhdistyksen kotisivujen ja Instagram- ja Facebook-sivujen ajantasaisuudesta.

Tärkeistä tapahtumista (sääntömääräiset kokoukset, retket, pikkujoulut) ilmoittaminen syyskokouksessa päätetyissä tiedotuskanavissa (Oma-yhdistys sähköposti, yhdistyksen Instagram- ja Facebook-sivut ja kotisivut).

Puheenjohtaja, sihteeri, tiedottaja ja pääluottamusmiesYmpäri vuoden 100 €
Yhteiskuntavaikuttaminen

TE-uudistus tulossa.

TE-keskuksien toiminta siirtyy kunnille 2025

Presidentinvaalit

Kannustetaan jäsenistöä äänestämään vaaleissa.

Hallitus

Hyvinvointialueiden toiminnan käynnistyminen ja tulevaisuuden kunnan rakentuminen

Seurataan ja vaikutetaan toiminnan käynnistymiseen ja seurataan sote-uudistuksen mahdollisia vaikutuksia yhdistyksen toimintaympäristöön.

Hallitus, pääluottamusmies

Ympäri vuoden

YHDISTYKSEN TOIMINTA-/TAPAHTUMAKALENTERI 2024

2023  Tapahtuma Paikka  Aika