Infoa hyvinvointialueille siirtyneille

9.1.2023

Toimintaympäristö muuttuu, kun hyvinvointialueet syntyvät

Kuntien ja kuntayhtymien sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen henkilöstö siirtyi hyvinvointialueiden palvelukseen 1.1.2023. Tukipalvelutehtävissä työskentelevät henkilöt siirtyivät hyvinvointialueiden palvelukseen, jos henkilön tosiasiallisista työtehtävistä vähintään puolet on kunnan sosiaali- tai terveydenhuollon tukitehtäviä. Hyvinvointialueille siirtyminen ei koske Helsingin kaupunkia, HUS-yhtymää tai yksityissektoria.

Siirrythän omaan hyvinvointialueesi yhdistykseen

JHL:ssä on muodostettu jokaiselle hyvinvointialueelle oma yhdistys. Sinua hyvinvointialueen työntekijänä on lähestytty asiassa aluetoimiston tai yhdistyksen taholta. Edunvalvonnan kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että jäsenet ovat siinä yhdistyksessä, jossa hoidetaan hyvinvointialueiden edunvalvonta. Näin pystymme entistä tehokkaammin hoitamaan ja valvomaan juuri Sinun työehtojasi. Suosittelemme sinua siirtymään omaan hyvinvointialueesi yhdistykseen.

Muistilista hyvinvointialueelle siirtyvälle JHL:n jäsenelle
JHL on luonut muistilistan hyvinvointialueille siirtyville jäsenilleen. Siitä selviää mm. mitä tapahtuu työehdoillesi, vuosilomallesi, palkallesi ja sen maksamiselle.

Kymenlaakson alueen terveisiä
Kymsote JHL ry:n 586 on muuttanut nimeään ja järjestämisalaa syyskokouksessaan. Jatkossa yhdistys on Kymenlaakson hyvinvointialueen JHL ry. Tämä yhdistys toimii Kymenlaakson alueella hyvinvointialueen järjestävänä yhdistyksenä. Kotkan palolaitoksen henkilökunta JHL ry:n (112) toiminta jatkuu edelleen ja tavoitteena on saada yhdistykselle neuvotteleva luottamusmies hyvinvointialueelle.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠