Kymenhva:n JHL :n luottamusmiesvaalien ehdokasasettelu on nyt käynnissä

• Luottamusmieheksi

Luottamusmiehet valitaan seuraaville alueille

• Sosiaalipalvelut (SOSPA)
  • Terveyden ja sairaanhoidon palvelut (TESPA), Konsernipalvelut (KOPA), Strategia- ja
  • integraatiopalvelut (SIP)
  • Pelastuslaitos (PELA)

Luottamusmiesten joukosta valitaan varapääluottamusmies.

Vaalikelpoisuus ja äänioikeus

Vaalissa ehdokkaaksi voi asettua Kymenlaakson hyvinvointialueen palveluksessa työskentelevä JHL:n jäsen. Alueluottamusmieheksi hakevan täytyy työskennellä kyseisellä alueella.

Äänioikeutettuja vaalissa ovat JHL:n jäsenet, joilla on voimassa oleva palvelussuhde Kymenlaakson hyvinvointialueella.

Vaalikelpoisuus ja äänestysoikeus perustuvat jäsenrekisterissä oleviin jäsentietoihin. Jäsen itse on vastuussa jäsentietojensa oikeellisuudesta.

Ehdokasasettelu

Ehdokasasettelu alkaa ti 21.11.2023 klo 8.00 ja päättyy ti 28.11.2023 klo 15.00.

Äänestys ja tuloksen vahvistaminen

Vaalin tulos vahvistetaan erillisissä yleiskokouksissa. Jos ehdokkaita on useampi kuin yksi, vaalit järjestetään uurnavaalina erikseen ilmoitettuna ajankohtana. Valituksi tulee se, joka on saanut eniten ääniä. Äänten mennessä tasan ratkaistaan valittava arvalla.

Vaalitoimikunta

Lassi Vesterinen (pj.) lassi.vesterinen@kymenhva.fi

Maarit Söderström (sihteeri) maarit.soderstrom@kymenhva.fi

Tiia Laurila tiia.laurila@kymenhva.fi

Elina Huuhtanen elina.huuhtanen@kymenhva.fi

Vapaamuotoisen kirjallisen ehdokassuostumuksen voit lähettää sähköpostilla, elina.huuhtanen@kymenhva.fi. Suostumuksessa tulee ilmoittaa, mitä paikkaa haet.